neděle 21. února 2016

Postavení planet dle severské mytologie

Ahoj, jelikož jsem nemocná (Ok, jenom mě škrábe v krku...) a nemám co dělat rozhodla jsem se napsat tenhle článek. Zdálo se mi totiž o Yggdrasilu, a že cestují galaxií. No a nedalo mi to, tak jsem začala prolistovávat různé encyklopedie, články, obrázky... A došla jsem k neuvěřitelnému závěru!

Podle severské mytologie, všemi devíti světy  prorůstá strom Yggradsil. Je velice zvláštní, že je jich zrovna devět. I v dnešní době se s tímto číslem, poměrně často setkáváme,  nejčastěji v pohádkách. Proč zrovna za devatery horami? Devatery řekami?

Každopádně, ve středu vesmíru je Midgard, země lidí. Severozápadně je Niflheim země ledu a vody. Severovýchodně leží říše obrů Jötunheim. Jihovýchodně se rozprostírá Múspellsheim alias ohňová země a jihozápadně Vanaheim země Vanů a tedy i plodnosti. Nad Midgardem je Alfhiem, jehož obyvatelé jsou zmiňováni s anděli. A ještě nad touto zemí je Ásgard, sídlo bohů. Kdyby jsme se vydali dolů pod Midgard, najdeme tam Svartalfheim, říši temných elfů. A ještě pod ním je Helheim, podsvětí, kterému vládne Lokiho dcera Hel.
Názorně si prohlédněte tenhle obrázek. A teď se podívejte na tenhle.
Teď jeden z nich otočte o 180° a do sebe ,,duplikujte". Vznikne vám asi toto.


Velikosti planet,berte prosím s nadhledem.
Konečně se dostáváme k mé teorii. Takže, zaměříme se na první polovinu naší soustavy, respektive Slunce, Merkur, Venuše, Země, Měsíc, Mars a jeho měsíce Deimos a Photos. 

Takže tedy Země je jako Midgard. 
Náš Měsíc je jako Múspellsheim, protože byl před dávnými lety, a možná že i teď, plný lávy. A Múspellsheim? Země lávy a ohně.

Phobos, severozápadně od Země, je zcela zaledněn, stejně jako jeho alternativní Niflheim. 

Jihozápadně od Midgardu by měl být Vahaheim, země plodnosti, všude pole,lesy.... A u nás je tam Deimos, přeplněný uhlíkem,kterž hrál zásadní roli při vzniku života. Bez něho by jsme totiž neexistovali.

Už nám do čtveřice zbývá pouze Jotunheim,  jenže žádný měsíc pro ni nemáme, zatím.

No a co ostatní země? Když jsem o tom tak přemýšlela, víme pouze co je vedle nás, za námi, před námi. Jenže jsem nikde neviděla fotografie o tom co je pod námi, nebo nad námi. Co když se tam ukrývají poslední čtyři světy? Jak by ve starověku mohli vědět, jaké je složení ostatních planet? Třeba do pár let se najde Venušin mini měsíc, podobný Jotunheimu...

Co si o tom myslíte vy? Jakou máte teorii? 



Žádné komentáře:

Okomentovat