sobota 22. srpna 2015

Mayské proroctví zápas o osud lidstva

Autor: Christy Raedeke
Žánr: Fantasy,sci-fi, dobrodružný
Počet stran: 320
Nakladatelství:Fragment
Vydáno v ČR: 2012


Anotace: Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které ji přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva.Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?





Na tuhle knihu jsem narazila teprve nedávno na jednom blogu, teď už si nevzpomínám na kterém.  Když jsem si četla anotaci, tak mě to trošku zaujalo, ale jen opravdu trošku. Jako Mayové mě v té době brali tak na 56% a teď... zajímám se o ně na 91% a jednou bych se dokonce chtěla podívat na jejich pyramidy. A tu knížku bych nevyměnila za nic a proto chci druhý díl. Každopádně kdybych tu knížku měla popsat jedním slovem: BOMBA. Fakt úžasný... zajímavosti, napětí, drama a ostatní. Dokonce se mají zajímavosti flek v mém sešitě....


Upřímně řečeno takhle dlouhou knížku jsem ještě nečetla (až na HP které jsem po týdnu vzdala). Jenže ono to je tak strašně napínavé že nemůžete přestat a (to jsem zažila jen u Inferna) a strašně vás to naštve když prostě čtete, čtete a je tam: Na okamžik zavře oči,pak je otevře a řekne: "Musíš se dozvědět pár věcí,Caity." otočíte na další stránku a.... nová kapitola....
Jo a doporučuji si přečíst Předmluvu- vtáhne vás do děje.

Shrnutí: Caity a její rodiče zdědí hrad ve kterém najde tajemnou komnatu s různými znaky, které nenápadně rozluští. Se strýčkem Li najdou cestu do komnaty pod hradem kde je někdo zavře.  Taky Caity rozruší Barend Schlacter, který pracuje pro FRO- společnost která ničí svět. Díky proroctví které rozluštila musí spojit mladistvé a porazit FRO. A pak je tu ještě Alex a pan Papírek... Alex je kluk který se Caity strašně líbí a odjede s ním na Velikonoční ostrov, a pan Papírek je roztomilá opička která umí dělat Origami.

Úryvek:"Ale Caity, to zvládneme,"řekne svým klidným, vyrovnaným hlasem "Pojď, podíváme se, co je v té krabici." To už si Pan Papírek všimne, že brečím, zneklidní ho to , takže mi pevně omotá ruce kolem krku. Div mě neuškrtí, ale je to kupodivu uklidňující. Sedíme na posledním schodě a okukujeme dřevěnou bedničku velikosti krabice od bot. "Chceš, abych ji otevřel" ptá se strýček Li.
"Ne,nechci! CO když je v ní had nebo něco?"
"Hmmm, to mě vůbec nenapadlo..." Strýček Li trochu poodstoupí a elegantně natáhne nohu, pak bedničku rychlým kopnutím otevře. Všechny ty roky, co cvičí čchi kung, se mu teď vyplatily.


Zajímavosti: * 90% mozku nepoužíváme, 90% DNA vědci považují za odpad a 90% vesmíru ještě nebylo prozkoumáno

*Střed Galaxie je velká černá díra
*Velká pyramida v Gíze je přesně ve středu gravitační síly kontinentů (kdyby jsme všechny kontinenty sesunuly k sobě, Velká Pyramida by byla přesně středem)
*Tzoklin- jeden z dvaceti Mayských kalendářů, obsahující 260 dní a je rozdělený do 20 měsíců (obrázků) z nichž má 13 dní (čísel)
* a mnohem více informací....

Jaký máte vy názor na tuto knížku? Pozitivní či negativní?

Žádné komentáře:

Okomentovat